Pravo značenje antiaging pojmova na kozmetičkim proizvodima

16-10-2022

Većina kozmetičkih proizvoda se prodaje zahvaljujući popularnim izrazima poput: antiaging, patentirana tehnologija, instant rezultati, revitalizing… Tim primamljivim rečima , navode nas da posegnemo za tom čudotvornom kremom ili serumom za lice, ali one uglavnom ne znače ono što većina veruje! Otkrijte da li ste i vi u zabludi

Lekovi i kozmetički proizvodi

Kao prvo treba objasniti razliku između kozmetičkog proizvoda i leka (koji  može da bude u obliku kreme, losiona ili sl) . Za razliku od lekova, proizvodi za negu kože ne mogu uticati na njenu funkciju i sastav  (npr realno ne mogu da ispeglaju bore) .  To ne znači da kozmetika nema svoje koristi i prednosti, već da moramo razumeti šta kupujemo i imati realna očekivanja o tome šta taj proizvod može da učini za našu kožu.

Anti-aging, revitalizing, age-defying

Da li ste ikada videli takvu tvrdnju na ambalaži odobrenog leka? Niste jer nauka, na žalost, još nije otkrila sastojak koji bi mogao preokrenuti ili usporiti proces starenja. Kozmetički proizvodi sa ovim tvrdnjama zapravo samo pospešuju hidrataciju kože, čime se smanjuje pojava finih linija, ali ne i bora, jer je samo propisanim lekovima legalno dozvoljeno da utiču na strukturu kože.

Instant rezultati

Obećavanjem „brzih“ rezultata,  kozmetički brend potrošaču garantuje kako će efekat videti odmah, ali ne i da će on potrajati. Odličan primer su plumping sjajevi za usne koji sadrže ekstrakte bibera ili sličnih sastojka koji iritiraju usne čineći ih natečenim. Nakon nekoliko minuta iritacija prestaje, a sa njom i efekat. Većina potrošača ipak želi trajni efekat, pogotovo kad je reč o nezi kože.

Za sve tipove kože

Ovo je vrlo uopštena tvrdnja i obećanje koje je teško ispuniti. Nega kože zaista je individualna stvar, jer nije svaka koža ista. Bez obzira na tip, ni svaka suva koža nije ista. Neka je osetljiva, neka alergična na određene sastojke, pa pre svakog odabira proizvoda morate da budete sigurni da dobro poznajete svoju kožu. Nemojte slepo verovati etiketama.

Patentirana tehnologija

Proizvodi nastali patentiranom tehnologijom nisu nužno bolji od bilo kojih drugih dostupnih na tržištu. Ova etiketa označava da je proizvođač kupio patent kako bi svoj proizvod učinio jedinstvenim u poređenju sa mogućim konkurentima. Patent može biti  bilo šta što je novo – nova kombinacija sastojaka, novi proizvodni proces, ali to ne mora da čini proizvod efektnijim od konkurentskog sa istom funkcijom.

Klinički testirano

Izraz ‘klinički testirano” sugeriše nam da je proizvod siguran i dobar za upotrebu. No šta on zapravo znači? Verovatno niste znali ali , dovoljno je da proizvod bude testiran u kompleksu zgrada klinike da ga nazovemo „klinički testiranim“. Ipak to ne znači i da je testiran i odobren od dermatologa.

Saveti za kupovinu kozmetike

Sledeći put kada budete kupovali kozmetičke prooizvode, umesto da verujete tvrdnjama na prednjoj strani ambalaže, upoznajte se sa listom sastojaka. Prethodno se informišite o tome koji aktivni sastojci najviše odgovaraju vašoj koži (ne tipu, nego lično vašoj koži) i potražite taj sastojak na listi. Da bi saznali koji aktivni sastojci odgovaraju vašoj koži, edukujte se iz pouzdanih izvora ili se obratite dermatologu.

FOTO: arhiv

FacebookFacebook MessengerSMSWhatsAppViber

Ostavite komentar