Saveti bjuti influensera su dvosekli mač

19-11-2024

Saznajte kako digitalno doba utiče na sferu lepote i estetske hirurgije, i zašto slepo praćenje influencera nije uvek najbolje rešenje za vaš estetski problem

Kako su estetski zahvati postali trend u eri influensera

Plastični hirurg dr Ashley Amalfi ističe da su, sa porastom popularnosti influensera, informacije o kozmetičkim zahvatima postale mnogo dostupnije. “Za prethodne generacije, poznate ličnosti su bile glavna referentna tačka kada je reč o estetskim zahvatima. O ovim intervencijama retko se govorilo javno, a često su bile predmet spekulacija. Danas Generacija Z ima širok spektar influensera na dohvat ruke, od kojih mnogi otvoreno dele svoja iskustva sa estetskim procedurama i hirurškim zahvatima”, navodi se na zvaničnom sajtu Američkog društva za plastične hirurge.

Kako društvene mreže diktiraju estetske trendove: TikTok i Barbie botox u fokusu

Demokratizacija informacija dovela je do veće radoznalosti i angažovanja među mlađim generacijama, koje ovim temama pristupaju s većim osvešćenjem i često sa prethodnim znanjem. Međutim, osim influensera, ključnu ulogu u popularizaciji određenih estetskih zahvata igraju i digitalne platforme poput TikToka. “Definitivno postoji direktna veza između zahteva za određenim procedurama i trenutka kada ih influenseri aktivno promovišu. Nedavno je i ‘Barbie botox’ postao tražen tretman, nakon što je postao trend na društvenim mrežama,” objašnjava dr Smita Ramanadham, plastični hirurg.

Zašto treba pažljivo birati izvor informacija?

Povećan pristup informacijama može, međutim, biti dvosekli mač. Transparentnost i iskrenost koje mnogi cene kod influensera dolaze i sa određenim nedostacima. Na primer, influenser može oduševljeno govoriti o određenoj intervenciji koju je prošao, što njegove pratioce može navesti da veruju da je to savršeno rešenje i za njih. “Pacijenti često dolaze u kliniku želeći tačno ono što je njihov omiljeni influenser uradio, od specifičnog tipa implanta do njegovog položaja. Međutim, to nije uvek najbolja opcija za svakoga, uzimajući u obzir individualne anatomske razlike,” upozorava dr Smita Ramanadham.

Estetske intervencije: Lična odluka, a ne praćenje trenda

Plastični hirurg dr Ashley Amalfi naglašava da influenseri često imaju partnerstva ili saradnje s određenim brendovima ili klinikama, što može dovesti do iskrivljenih percepcija. “U redu je prikupiti informacije iz različitih izvora, od stručnih lica do influensera, ali imajte na umu da uvek postoji motiv iza sadržaja koji influenseri plasiraju na društvenim mrežama, bilo da je to zarada ili sticanje popularnosti,” upozorava dr Amalfi. Odluka o estetskoj intervenciji treba da bude deo vašeg ličnog osnaživanja i povećanja samopouzdanja, a ne samo praćenje najnovijeg trenda.

FOTO: arhiv

 

FacebookFacebook MessengerSMSWhatsAppViber

Ostavite komentar