Saveti bjuti influensera su dvosekli mač

21-12-2023

Sfera lepote i estetske hirurgije nije ostala nezahvaćena u dobu digitalne transformacije, gde je svaki aspekt naših života sve više povezan s online svetom. Međutim, slepo praćenje saveta bjuti influencera i iskustava koja dele, baš i nisu garancija za rešenje vašeg estetskog problema 

Pre se o njima samo špekulisalo, danas su estetski zahvati trend

Plastični hirurg dr Ashley Amalfi kaže kako su sa porastom influensera i informacije o kozmetičkim zahvatima postale mnogo dostupnije. “Za prethodne generacije, poznate ličnosti su bile osnovne tačke referenci o estetskim zahvatima. O intervencijama se nije govorilo javno i često se špekulasalo o kozmetičkim procedurama slavnih. Sada, Generacija Z ima širok spektar influensera na dohvat ruke, od kojih mnogi otvoreno govore o svojim hirurškim putovanjima”, izveštava zvanični sajt Američkog društva za plastične hirurge.

Estetske trendove najčešće diktiraju društvene mreže

Demokratizacija informacija je dovela do veće radoznalosti i angažovanja među mlađim generacijama koje pristupaju ovim temama s većim osvešćenjem i često sa prethodnim znanjem. Međutim osim influensera, ključnu ulogu u popularizaciji određenih estetskih zahvata igaju i digitalne platforme poput TikToka. ”Definitivno se oseća direktan odnos između zahteva za određenim procedurama i trenutka kada ih influenseri aktivno promovišu.  Nedavno je i ”Barbie botox” postao tažen tretman, nakon što je postao trend na društvenim mrežama”, pojašnjava dr Smita Ramanadham, plastični hirurg.

Iskustvo influensera nije garancija vašeg zadovoljstva zahvatom

Povećan pristup informacijama može, međutim, biti dvostruki mač.  Transparentnost i iskrenost koju mnogi cene kod influensera , dolaze i sa određenim nedostacima. Na primer, influenser može oduševljeno pričati o određenoj intervenciji koju je uradio, što dovodi njegove pratioce do uverenja da je to savršeno rešenje i za njih. Pacijeti kasnije dolaze  u kliniku, želeći tačno isto što i njihov omiljeni influenser. Od specifičnog tipa implanta pa do njegovog položaja. To nije uvek najbolja opcija za svakoga, uzimajući u obzir individualne anatomije,” upozorava dr Ramanadham.

Operaciji pristupate radi sebe a ne jer je to u trendu

Plastični hirurg, dr Ashley Amalfi ističe da influenseri često imaju partnerstva ili veze sa određenim brendovima ili klinikama, što često može dovesti do netačnih percepcija. “U redu je prikupiti široki pregled informacija, od stručnih lica do influensera, ali zapamtite da uvek postoji motiv iza online sadržaja koji influenseri plasiraju na društvenim mrežma. Bilo da je u pitanju novac ili popularnost.”  Odluka da se podvrgnete nekoj estetskoj intervenciji,  trebala bi biti deo vašeg ličnog osnaživanja i povećanja samopouzdanja a ne samo praćenje poslednjeg trenda.

FOTO: arhiv

 

FacebookFacebook MessengerSMSWhatsAppViber

Ostavite komentar