Poznati modni gigant izbacio je liniju šminke namenjenu dečacima. Boy de Chanel, odmah je uzburkao duhove na tradicionalnom Balkanu, komentari na društvenim mrežama uglavnom su negativni, a pomenuta reklama bila je i jedna od glavnih tema emisije u popodnevnom programu na srpskoj nacionalnoj televiziji
Balkanci u strahu za sinove
U najnovijoj Chanelovoj reklami koja prezentuje liniju proizvoda za negu kože namenjenu dečacima, primaran je make up. Da, dobro ste čuli jer ovo je paleta šminke za dečake. Međutim, zbog mađahne dobne skupine koja je target, reklama je na društvenim mrežama u regionu uglavnom prihvaćena sa čuđenjem i neodobravanjem. U strahu da njihovi sinovi ne postanu ”transvestiti”, gledatelji su čak nazivali program uživo na jednoj domaćoj televiziji koja je na potez kozmetičke kuće takođe kritički gledala.
Kozmetika za dečake u 2020.
Linija Boy de Chanel sadrži gel hidratantnu kremu od 80 dolara, tekući hidrirajući puder koji daje svetliji ton puti (65 dolara) , korektor za prekrivanje nepravilnosti na koži poput prištića ili podočnjaka (45 dolara) , olovku za senčenje i oblikovanje obrva (40 dolara) , balzam za negu usana ( 38 dolara) , olovku za naglašavanje kontura očiju (34 dolara) te lak za nokte u prirodnoj boji (28 dolara). Želite li dakle izgledati kao Šanelov dečko, odnosno imati lice prema njihovim merilima, to će vas koštati 330 dolara odnosno oko 33 000 dinara.
Našminkani muškarci kroz istoriju
Tokom istorije, našminkani muškarci zapravo i nisu tako neobična pojava. U vreme Luja 14, francuski plemići su osim raskošnih perika, obavezno nosili i make up, u tolikoj meri da su ponekad imali jaču šminku od dvorskih dama. 70-ih i 80-ih godina prošlog veka, šminku su popularizovali pevači pop i rock glazbe. Danas, iako vam to nije na kraj pameti, svi predsednici država imaju svog šminkera i ne možete ni zamisliti koliko ih plaćaju.

emanuel makron
Predsednici sa skupim make upom
Francuski predsednik Emanuel Makron izazvao je bes građana kada se saznalo da svoju make up artisticu plaća i do 15000 eura po šminkanju. Iako je neverovatno da toliko izdvaja za korektor i puder, njegovi prethodnici su plaćali i više. Na primer, Fransoa Holandea javnost je ismejavala kad se otkrilo da njegov mesečni račun za šminkanje iznosi 6.000 eura, dok je za šišanje i sušenje kose 63-godišnjak izdvajao gotovo 10.000 eura. Bivši talijanski premijer Sivio Berluskoni takođe je stalno našminkan, baš kao i predsednik Amerike Donald Tramp, koji uz šminku koristi i prskanje lica bojom ne bi li mu ten izgledao tamniji.

silvio berluskoni i donald tramp
Tradicionalisti zgroženi trendovima
Baš kao šta smo u uvodu naveli, Chanelova reklama je ražestila tradicionaliste koji smatraju da se dečaci ne smeju šminkati jer je to namenjeno ženama. Neki roditelji se takođe boje kako bi nanošenje make upa na lica mladića, možda moglo da utiče na njihovo seksualno opredeljenje. Istina je, da je zaista neobično videti našminkanu decu, no moramo biti svesni da živimo u 2020. godini, modernom vremenu koje nameće i neke svoje trendove. Na vama je da ih prihvatite ili ostanete ipak verni tradicionalnijoj vrsti nege.
Šanelovu reklamu možete pogledati u videu na vrhu teksta.
Foto: Screenshot Chanel Boy