U poslednje vreme sve su popularniji ekskluzivni kozmetički preparati, poput kreme sa zlatnim listićima ili dragim kamenjem, kao i one na bazi obrezane kožice penisa ili zmijskog otrova… Cena im dostiže i 50 000 RSD , ali za sada nema nekog bitnijeg naučnog dokaza o njihovoj efikasnosti
Proizvod prodaje ambalaža i ekskluzivan sastav
Neka istraživanja potvrdila su da na svest potrošača prilikom kupovine proizvoda najčešće utiče ambalaža kao i prateći obećavajući nazivi i opisi koji sugerišu da je reč o čudotvornom kozmetičkom proizvodu. Neke kreme imaju u sastavu platinu, ekstrakt pustinjskog kaktusa, minerale vulkanskog porekla, ikru i zlato, analoge zmijskog ili pčelinjeg otrova no za sada nema nekog bitnijeg naučnog dokaza o njihovoj efikasnosti, osim pozitivnih subjektivnih utisaka.
Skupi sastojci bez efekta
Međutim skupi proizvodi ponekad mogu izazvati i komplikacije s tenom. Za zlatne čestice je poznato da podstiču mikromehaničko trenje, stoga se uopšte ne preporučuju osetljivim tipovima kože. Iz tog razloga neki organski brendovi koriste kao zamenu zlatnu varijantu mineralnog pigmenta ‘mica’. Uzrok astronomskim cenama krije se delom i u limitiranom broju proizvedenih preparata i ekskluzivnim sastojcima, ali to ne može da bude merilo efikasnosti samog proizvoda.’
Granica bizarnosti
Nauka je prilično egzaktna no kreativnost nekih proizvođača kozmetičkih proizvoda je fascinantna. Oni posežu za faktorima rasta iz obrezane kože penisa, spermom – zbog proteina i antioksidanasa, mlekom dojilja, puževom sluzi, zmijskim ili pčelinjim otrovom, kravljim izmetom ili izmetom slavuja po uzoru na gejše, kitovim izbljuvkom (ambergris) kao parfemskoj bazi te pilećom koštanom srži i hrskavicom zbog glikozaminoglikana,odnosno hijaluronske kiseline.
FOTO: Estetic