Tražili žene da šalju slike gole zadnjice, pa izazvali bes javnosti i institucija

30-06-2022

Medijski vihor u Hrvatskoj je podigla kontroverzna nagradna igra jednog kozmetičkog salona. Naime, oni su pozvali  žene koje prate njihov  Instagram profil, da fotografišu svoje zadnjice – kojima je potreban tretman u njihovom salonu. To je izazvalo bes javnosti a u sve se uključila i državna poverenica za ravnopravnost polova, koja objavu smatra degradirajućom za žene

Nagradna igra sa golim zadnjicama

“Poštovani, otvorili smo službeno nagradnu igru za vaše fotografije s plaže ‘onih koje nisu bile kod nas’. Molimo pojedince da se ne naljute. Nije nam cilj nikoga posramiti već motivisati nas ostale i zato shvatite ovo sportski. Naravno, neće se videti lica, a autori fotografija ostaće poznati samo našoj ‘redakciji'”, glasila je kontroverzna objava koja je u ovom trenutku obrisana.  Vlasnica salona u početku nije želela ništa da komentiriše,  no slučaj nije stao na tome.

Iz salona sada tvrde – sve je bila šala

Kako bi se opravdali, iz salona su na svoj Instagram profil izbacili još dve objave; u prvoj  pravdaju svoj postupak, dok u  drugoj tvrde da je sve bila šala:”Naša mala šala u obliku objave i ironičnog poziva na nepostojeću nagradnu igru obišla je sve medije i nadobudne moralne dušebrižnike. Insinuirano je da oni koji su se uvredili, pa – sami su si krivi. Jer ne znaju za što Instagram služi, jer je na Instagramu valjda sve dozvoljeno”.

Da li je na Instagramu zaista sve dozvoljeno?

Nadalje salon je objavio i  sadržaj: ”Za sve one koji to nisu znali, Instagram je ležerni kanal komunikacije sa javnosti. To nije službeno glasilo poput Narodnih novina. Zato objave koje su na njemu ne znače i službeno informisanje javnosti”.  Njihove tvrdnje – nažalost nisu tačne, jer se radilo o oficijenlnom Instagram profilu salona, što je podiglo na noge kako korisnike kanala tako i državne institucije.

Poverenica za ravnopravnost polova frapirana

Poverenica za ravnopravnost polova smatra da je objava degradirajuća, ponižavajuća i uvredljiva za žene te predstavlja najgrublji oblik objektivizacije žena. Reklamiranje usluga i proizvoda putem sramoćenja dugih osoba predstavlja duboko zabrinjavajuću praksu te se ne može podvesti pod slobodu izražavanja ili poduzetničke slobode. Objava nedvosmisleno poziva na narušavanje privatnosti žena te predstavlja podsticanje uznemiravanja u javnom prostoru”, stoji u priopćenju poverenice. Dodala je i da je vrlo važna činjenica, da su na objavu reagovali brojni građani kao i mediji, pa veruje da je ovaj izrazito negativan primer – koriščenja društvenih mreža sa svrhom sramoćenja žena, poslužio kao putokaz ostalima.

FOTO: instagram / arhiv

 

FacebookFacebook MessengerSMSWhatsAppViber

Ostavite komentar