Veliki brendovi uz pomoć veštačke inteligencije, grade povezane kozmetičke sisteme kako bi personalizovali tretmane za negu kože, prikupili podatke o ponašanju kupaca kao i podstakli bolju prodaju njihovih preparata za negu
Budućnost je postala sadašnjost
Industrija lepote je u 2020.donela mnoštvo noviteta, a svakako najzanimljiviji je, sve veća pristutnost veštačke inteligencije – koja pomaže korisniku aplikacije i uređaja, da se brine o koži na najbolji mogući način. Posljednjih godina L’Oreal je razvio nosive senzore koji prate oštećenja kože uzrokovana suncem kao u sunca kao i njenu PH vrednost.
Veštačka inteligencija umesto lekara
Shiseido’s Optune, sistem za negu kože , pokrenut je početkom ove godine. Integriše mobilnu aplikaciju koja koristi veštačku inteligenciju i prati stanje kože korisnika, a zatim svaki dan nudi personalizovanu formulu. Optune je sposoban da dobro prouči stanje vašeg lica i pruži vam 80.000 mogućih kombinacija saveta, za predivno lice bez bora.
Smart uređaji koji preporučuju svoju kozmetiku
U međuvremenu, Johnson & Johnson su razvili mnoštvo personalizovanih sistema za negu kože. Od uređaja za skeniranje kože poput Neutrogena Skin360- 3D maski koje se prinataju pomoću posebne Neutrogena Mask3D tehnologije. Većina ovih uređaja, kupce usmerava na kozmetičke proizvode matične marke. Prognozira se da će pametni uređaji za ulepšavanje, koji pružaju preporuke robnih marki, ostvariti totalni bum na tržištu.
Aplikacija koja meri stepen privlačnosti lica osobe
Švedski brend Foreo, lansirao je 2018. svoju prvu inovaciju koja pomaže u kozmetičkoj rutini korisnika. Aparat integriše mašinsko učenje i senzore za praćenje razine hidratacije kože ,te upotrebljava podatke kako bi vremenom prilagodio rutinu čišćenja lica korisnika. Kineska kompanija koja se bavi nadzorom prostora, otišla je korak dalje i ponudila aplikaciju za ocenjivanje stepena privlačnosti. Face ++ čak nudi “Beauty poene” koji ocenjuju prosečan nivo privlačnosti kod muškaraca i žena.
Da li nam je zaista potrebno sve ovo?
Kako IT i druge tehnologije postaju sve rasprostranjenije, očekuje se i da će kozmetički uređaji postati pristupačniji, a povezane kozmetičke rutine, postaće sve važnija komponenta u ”pametnim kućama”. Međutim, kozmetičke kompanije bi se takođe trebale neprestano pitati ,postoji li stvarna potreba potrošača za tim sistemom , kao i, kako izbeći nametanje nerealnih ideala lepote?
FOTO: Estetic